Grundig feiring i VG+-redaksjonen - med VG+-sjef Jane Throndsen med boblene i midten.
Grundig feiring i VG+-redaksjonen - med VG+-sjef Jane Throndsen med boblene i midten. (Foto: Janne Møller-Hansen/VG)

Vill jubel i Akersgata: Nå har VG+ rundet 200.000 abonnenter

– Utrolig stolte, sier en svært fornøyd VG+-redaktør Jane Throndsen.

VG + har satset knallhardt på abonnements-vekst, og kan i dag røpe at de bikket 200.000 betalende abonnenter og at det har blitt grundig feiret i redaksjonslokalene. 

– Den prestasjonen er vi utrolig stolte av. Ikke bare gir det grunn til optimisme for betalt unikt innhold, men det definerer også VG+ som det naturlig første, største og beste valget i markedet. Tusen takk til de 200.000 som er med oss i dag. Vi lover å gjøre alt vi kan for at dagen ikke er helt den samme uten VG+, både for de som allerede har skjønt det og de som kommer til å gjøre det, sier VG+-redaktør Jane Throndsen i en melding til Medier24.

Hun jubler for at de har nådd en ny milepæl, og forteller til Medier24 at de har jobbet knallhardt for å kunne levere enda større bredde til abonnentene. 

Hilde Øier, direktør for brukerbetaling i VG, er glad for at de lykkes med strategien for VG+, og håper på videre vekst i 2020. 

– VG+ er nå blitt en reell «gamechanger» og gir VG et stadig sterkere digitalt inntektsben å stå på. Brukerbetaling er en helt vesentlig del av vår strategi på vei inn i fremtiden, sier hun. 

Beate Koren, som er redaksjonell leder for VG+/digitale historier, forteller at de også merker at lojaliteten hos leserne øker – noe de gleder seg over. 

– Det siste året har vi jobbet knallhardt for å skape flere eksklusive saker og bredere innholdsmiks, sportsrettigheter og noen av verdens beste dokumentarfilmer. Ambisjonene har vært høye, og da er det ekstra tilfredsstillende at vi treffer våre mange lesere og seere, sier hun og legger til: 

– Vi har satset sterkt på digital historiefortelling. Noen av våre beste magasindesignere jobber nå dedikert med fortellerteknikker som beriker våre beste saker – og som løfter det totale kvalitetsnivået til et nytt nivå. Responsen fra våre lesere har også vært meget godt. Resultatet er at vi ser en markant økning i antall sidevisninger og lesetid på vår journalistikk, sier Beate Koren i meldingen.

 

Til toppen