Sara Lossius står bak podkasten Ingefær. Nå går hun inn i samarbeid med AdLINK Media.
Sara Lossius står bak podkasten Ingefær. Nå går hun inn i samarbeid med AdLINK Media. (Bilde: Anne Valeur)

Helt på egenhånd har hun bygget opp en helsepodkast med 40.000 avspillinger i måneden. Nå får «Ingefær» AdLINK på laget

- Det er veldig stas at mitt soloprosjekt blir lagt merke til, sier Sara Lossius.

Norges største helsepodcast, Ingefær, inngår kommersielt samarbeid med AdLINK Media og Aller/KK.

- Vi er i ferd med å knytte oss til de største og beste podcastene innen ulike kategorier i Norge, og Ingefær er en av disse.

TORE NESHEIM, daglig leder for AdLINK Media.
TORE NESHEIM, daglig leder for AdLINK Media. Foto: Erik Waatland

- Podkasten har siden oppstarten for halvannet år siden opparbeidet seg solide lyttertall, så vi er svært fornøyde med å ha denne podkasten i vår portefølje. Det vil mange av våre annonsører nyte godt av, sier Tore Nesheim i AdLINK Media.

Ingefær har over 40.000 lyttinger i måneden, og over 350.000 lyttinger siden oppstart, ifølge Nesheim. 

Og dette har kvinnen bak bygget opp helt på egen hånd. Nå er Sara Lossius fornøyd med å få et større miljø rundt podkasten:  

- Det er veldig stas at mitt soloprosjekt og min jobb med å kommunisere helhetlig helse blir lagt merke til. Med AdLINK Medias kompetanse og engasjement i ryggen, vil jeg få ytterligere styrke til å levere gode og innholdsrike Ingefær-episoder ukentlig fremover, noe jeg vet de mange lytterne mine vil sette pris på, sier Lossius.

Ingefær har også etablert seg med flere annonsører og samarbeidspartnere, og Tore Nesheim har tro på at markedet skal ta seg opp i 2017. 

– Jeg er sikker på vi sammen kan få til mange gode caser i løpet av våren, sier Nesheim. 

Aller-selskapet satser stort på podkast, og holder nå på å samle dem på www.podlisten.no, som er under utvikling.

 

 

Til toppen