Sjekk ut hvem som er årets finalister som skal kjempe om å stå øverst på pallen i Strømstad under Mediekonferansen. Arkivfoto
Sjekk ut hvem som er årets finalister som skal kjempe om å stå øverst på pallen i Strømstad under Mediekonferansen. Arkivfoto (Roger Fosaas)

Her er finalistene som kan vinne pris fra Media­forum: Sjekk alle kandidatene her

- Imponerende høyt nivå, sier juryleder Tonje Gjerstad.

Nå er det klart hvem som er de nominerte til årets mediepriser, som deles ut under Mediekonferansen i oktober.

Konferansen holdes i Strømstad fra 25. til 27. oktober.

Prisen hedrer gode reklamejobber og mediekampanjer i fire forskjellige kategorier. Juryleder Tonje Gjerstad sier det har vært tøff konkurranse.

- Etter fire dager med fire ulike shortlistpresentasjoner er juryene stolte av å presentere alle finalistene. Presentasjonene viste stor bredde, i alt fra kunnskap og innsikt til uttak i strategi, kreativitet, kanal og kampanje, sier hun.

Årets Mediepriser hadde 91 innsendte cases, som alle holdt et imponerende høyt nivå og dermed gikk hele 36 cases videre til shortlist, opplyser hun.

- En utrolig flott innsats fra alle jurymedlemmene ledet frem til enstemmige innstillinger av finalister.

 

Her er årets finalister

Mediestrategi:

  • MediaCom "Diplom-Is"    Diplom-Is - WANTED "Kuppet"
  • PHD Media    Obs    Obs Haugenstua - Nyetablering i en ugjennomtrengelig dagligvarejungel
  • RED Media    Kolonial.no    Grill 2018 - Hvordan hjelpe nordmenn å planlegge
  • Vizeum    DNB    DNB Bedrift "Ringvirkninger"

Mediekreativitet:

  • Futatsu Industries    Discovery Networks Norway    Roast Your Rival - Eliteserien 2018
  • OMD    Orkla Confectionary & Snacks    Lansering av Smash! AppAppApp
  • RED Tactic    Löplabbet    Løpeglede med Löplabbet på Strava
  • RED Media    Kolonial.no    Grill 2018 - Hvordan hjelpe nordmenn å planlegge
  • Starcom    Burger King    Lei av flymat?
  • Vizeum    DNB    DNB Spare "Ingenting"

Mediekanal:

  • DNX, Dagens Næringsliv    SAS    De klassiske loungerne
  • Egmont Publishing AS    Bayer - Canesten    "Felicia der nede"
  • Google Youtube     Orkla - Klar     Træna lanserer Klar- Hvordan et vaskemiddel ble en Youtube hit!
  • Hegnar Brand studio / Kapital     Grønt Punkt Norge    Grønt Punkt

                                  

Mediekampanje:

  • DNX, Dagens Næringsliv    SAS    De klassiske loungerne
  • Egmont Publishing    Dr. Greve Intim    "Under Skjørtekanten"
  • VG Partnerstudio    EA Sports    FIFA18
  • VG Partnerstudio og Schibsted National Digital    Thon Hotels    Hele Norge tester Thon Hotels

 

Årets juryer har bestått av: 

MEDIESTRATEGI

  • Sverre Vinje, Carat Norge (juryleder)
  • Espen Barås Bye, ANTI
  • Eva Hagan, Starcom
  • Ole Andre Skarbøvik, RiksTV
  • Silje Hustoft Fiskerstrand, MediaCom
  • Thomas Faye Willoch, RED Retail in Media
  • Thomas Johansen, PHD
  • Tonje Elvevold, Mindshare
  • Torsten Rafgård, OMD

 

MEDIEKREATIVITET    

  • Sten Bråthen, MediaCom (juryleder)
  • Alexander Mostue, Futatsu Industries
  • Anniken Aas-Jakobsen, OMD
  • Haagen Sæther-Larsen, Orkla Health
  • Håvar Sesseng, Starcom
  • Jenny Rut Sigurgeirsdottir, Mills
  • Lena Kristiansen, Hegnar Media
  • Marianne Solheim, Carat Norge
  • Rick Holmen, IUM

           

MEDIEKANAL      

  • Jo-Øystein Slinde, JCDecaux (juryleder)
  • Adrien Bjørnskau, RED Media
  • Bjørn Andersen Sandtrøen, VG
  • Cato Lunde, Viacom
  • Janice Fingal, Dagens Næringsliv
  • Linda Sofie Bern, Bonnier Media
  • Tomas Tomasi, Oktan Øst
  • Vibeke Brekke, P4-Gruppen

 

MEDIEKAMPANJE                      

  • Lena Sarset, OMD (juryleder)
  • Aleksander H. Steinsvik, Carat Norge
  • Birgitte Løvaas, P4-Gruppen
  • Elisabeth Johnsrud, Egmont Publishing
  • Håvard Windstad, Patchwork
  • Ina Svarød, Try Reklamebyrå
  • Ingvild Kvamme, VG
  • Patrik Bergfjord, Per Høj
  • Pål Sørensen, Aller Media
  • Ricardo Fjellheim, RED Media
Til toppen