SAMARBEIDER: Erik Eskedal fra Iteo (t.v.) og Olav Eggum fra Fanbooster.
SAMARBEIDER: Erik Eskedal fra Iteo (t.v.) og Olav Eggum fra Fanbooster. (Foto: Innsendt)

Iteo og Fanbooster slår hodene sammen. Vil samarbeide om å «vinne B2B-markedet på Facebook»

- Målet er å bli Norges fremste aktør i dette markedet, sier Erik Eskedal.

PR-byrået Iteo har funnet sammen med Fanbooster, i et nytt samarbeid for å vinne kunder som skal ta veien ut på Facebook.

- Vi skal sammen vise B2B-markedsførere hvor smart det er å ta en strategisk tilnærming til Facebook. Først skal Norge vinnes, deretter skal Iteo hjelpe Fanbooster ut i sitt verdensomspennende nettverk, heter det i en melding fra selskapene.

Det er altså snakk om et samarbeid på tjenester og leveranser, ikke noen sammenslåing. Og byråene mener de utfyller hverandre godt. Fanbooster skal levere plattform og teknologi mens Iteo bistår med rådgivning og tjenester til kundene. Samarbeidet ble lansert på Fanbooster Day 2. november.

Og Erik Eskedal, digital strateg i Iteo, har ambisjoner for samarbeidet:

- Som landets fremste spesialiserte kommunikasjonsbyrå for B2B, er det naturlig at målet er å bli Norges fremste aktør for B2B på Facebook.

Han mener nettsamfunnet er riktig sted å være - også for bedrifter:

- Mennesker kjøper av mennesker, ikke merkevarer. Derfor må man være i kanaler der man kan bygge tillit. Beslutningstagere logger ikke av jobben selv om de går hjem fra jobb og er mest aktiv på Facebook etter arbeidstid, sier Eskedal. 

Styreleder Olav Eggum i Fanbooster sier i meldingen at det finnes store uforløste Facebook-potensial for virksomheter som skal påvirke andre virksomheter.

Hans selskap skal levere en plattform for kundeengasjement og smart annonsering.

- Fanboosters løsninger tilbyr annonsering, kampanjehåndtering, publisering og kundeadministrasjon – alt virksomheter behøver for å nå ut til- og engasjere sine målgrupper på Facebook, heter det.

 

 

Til toppen