BLIR KOLLEGER: Daglig leder Christina Parker (t.v.) og salgssjef Maren Aas Nakken (t.h.) får Karine Thyness på laget, i rollen som Head of Talent.
BLIR KOLLEGER: Daglig leder Christina Parker (t.v.) og salgssjef Maren Aas Nakken (t.h.) får Karine Thyness på laget, i rollen som Head of Talent.

FOLK

Karine Thyness gir seg etter seks år i Egmont - går til youtube­nettverket Splay

Blir Head of Talent, og skal lede jakten på nye, unge profiler.

Videonettverket Splay vokser videre - og henter nå en sterk profil fra den «tradisjonelle mediebransjen» til stillingen som Head of Talent.

Karine Thyness kommer fra stillingen som kreativ leder for Egmonts influencerbyrå PEOPLE. Hun har jobbet i magasinforlaget siden 2011, har vært redaktør for Det Nye og Shape Up, og startet influencersatsingen De Nye. Før hun startet i Egmont jobbet Thyness i blant annet VG og TV 2. 

- Jeg har fulgt Splay siden oppstarten i Sverige, og gleder meg hemningsløst til å jobbe med disse flinke folka og bygge den norske avdelingen videre.

- Jeg har fulgt Splay siden oppstarten i Sverige, og gleder meg hemningsløst til å jobbe med disse flinke folka, sier Karine Thyness (i midten).
- Jeg har fulgt Splay siden oppstarten i Sverige, og gleder meg hemningsløst til å jobbe med disse flinke folka, sier Karine Thyness (i midten).

- De har bevist mye på kort tid og er en uredd aktør som denne bransjen virkelig trenger, sier Thyness i en melding. 

Som Head of Talent får hun ansvar for talentavdelingen, bestående av managere, community managere og influencere, og går inn i den norske ledergruppen for nettverket.

- Karine har en faglig tynge og erfaring som få andre kan matche, og vi gleder oss vanvittig mye til å ta fatt på det nye året sammen, sier Christina Parker, Country Manager i Splay Norge. Hun startet opp det norske kontoret i 2015 - som nå har et tosifret antall ansatte. 

- Målet er å posisjonere oss som en one-stop-shop for alle merkevarer som ønsker å nå ut til et moderne publikum gjennom online video. Med Karine som leder for de mest populære videoinfluencerne i landet, skal vi få til nettopp detsier Parker.

MTG-eide Splay har avdelinger i alle de nordiske landene og har ifølge egne tall en global rekkevidde på over 400 millioner følgere, med norske profiler som Prebz og Dennis, Amalie Olsen og Randulle i stallen.

Thyness sier hun er imponert over nivået på de unge innholdsskaperne til Splay_

- De har hatt flere timer skjermtid enn mange av landets etablerte programledere, de har en levende dialog med følgerne sine og de kaster seg over alle nye muligheter som rulles ut i de sosiale mediene. Disse talentene bør være til inspirasjon for alle som er opptatt av sosialt innhold, sier Thyness.

 

Til toppen