Line Kolstad (36) og Kristin Edvardsen (30) er ansatt som innholdsprodusenter i DNB Nyheter.
Line Kolstad (36) og Kristin Edvardsen (30) er ansatt som innholdsprodusenter i DNB Nyheter. (Foto: DNB)

Line Kolstad (36) og Kristin Edvardsen (30) hentes til DNB Nyheter

- DNB er en sterk, modig og helt rå merkevare, sier Kristin Edvartsen, som sammen med Line Kolstad blir nye innholdsprodusenter.

DNB Nyheter utvider og har ansatt Line Kolstad (36) og Kristin Edvardsen (30) som nye innholdsprodusenter, opplyser de i en pressemelding.

Kolstad har flere års erfaring som markedsfører i forlagsbransjen, og har sist jobbet i Gyldendal Akademisks markedsavdeling med utvikling fra tradisjonell kommunikasjon til innholdsmarkedsføring.

- Det er imponerende at DNB som største bank har etablert et så dyktig og nysgjerrig mediehus. Jeg er opptatt av å formidle kompliserte ting på en enkel og engasjerende måte, og gleder meg til å få fortsette med dette hos en så unik merkevare som DNB, sier Kolstad i pressemeldingen.

Edvartsen kommer på sin side fra jobben som tekstforfatter hos Sult, men har tidligere bakgrunn fra magasinproduksjon. Hun har blant annet vært redaksjonssjef i Det Nye og Klikk.no - samt som kulturjournalist hos ELLE. 

- DNB er en sterk, modig og helt rå merkevare, med ett av Norges mest spennende og innovative kommunikasjonsmiljøer. Jeg gleder meg til å bli en del av laget, og ønsker å bidra til at innholdet om boligmarkedet blir enda mer inspirerende, aktuelt og forbrukervennlig, sier Edvartsen i pressemeldingen.

Kommunikasjonsdirektør Even Westerveld i DNB.
Kommunikasjonsdirektør Even Westerveld i DNB. Foto: DNB

DNB Nyheter omorganiserer også noe internt, og oppretter en egen forbrukerredaksjon - ledet av Pernille Borchgrevink og en finansredaksjon ledet av Kari Vartdal Riise, mens Thomas Strzelecki vil fortsette som frontsjef.

Kristin O. Iversen og Thomas Tandberg vil også bli en del av redaksjonen, og hentes fra andre avdelinger internt i DNB-konsernet.

Informasjonsdirektør og redaktør for DNB Nyheter, Even Westerveld, mener det nå er gode tider for finansstoff i mediebransjen. 

 - Vi har etterlyst mer dekning av økonomi og næringsliv i mediene, og de siste ukene har sånn sett vært veldig positive. At både Dagbladet og Schibsted-avisene nå skal begynne å skrive om økonomi igjen, er utrolig godt nytt for oss som er opptatt av at folk skal forstå mer om sammenhengen mellom politikk og økonomi, og mellom verdiskaping og velferd, sier han i pressemeldingen.

Til toppen