Redaktør og daglig leder Tor Aslesen, journalist Nina Therese Blix, salgsleder Hans Morten Smith-Meyer og journalist Joakim Teveldal
Redaktør og daglig leder Tor Aslesen, journalist Nina Therese Blix, salgsleder Hans Morten Smith-Meyer og journalist Joakim Teveldal (Foto: Ove Salvesen)

Lokalavisa Øyene og redaktør Tor Aslesen øker omsetningen og leverer positivt resultat for det 12. året på rad

- Vi feirer nye rekorder på nett med kake, og det har det blitt mye av så langt i år.

Ukeavisen Øyene har nedslagsfelt i Nøtterøy og Tjøme i Vestfold og eies av Amedia.

Nylig leverte avisen resultatet og det viser at lokalavisa ender på en omsetning på nesten åtte millioner kroner, som er en vekst på rundt 150.000 kroner.

Resultatet ble på 557.000 kroner i pluss, som avisa har gjort til vane å gjøre. Øyene startet opp i 1999 og hadde noen utfordrende «oppstartsår», men har altså ikke gått i minus siden 2006.

Til sin egen avis forteller daglig leder og redaktør Tor Aslesen i Øyene at han er godt fornøyd med å levere på plussiden - også i år.

- Det er vi godt fornøyd med i en bransje som har vært gjennom mange krevende omstillinger på kort tid, sier han.

Øyene ble etablert i 1999 av Østlands-Posten som en del av A-pressen og er to ganger kåret til årets lokalavis. Nå satser redaktøren for fullt digitalt med brukerbetaling, som de andre Amedia-avisene.

Aslesen sier de har en digital vekst og at det skaper optimisme i redaksjonen

- Vi feirer nye rekorder på nett med kake, og det har det blitt mye av så langt i år.

Til toppen