Slik presenteres den oppussede hytten på MTG og Storm Marketings nye 360-graders løsning. (For ordens skyld: Dette er et stillbilde - se teksten for link til løsningen!)
Slik presenteres den oppussede hytten på MTG og Storm Marketings nye 360-graders løsning. (For ordens skyld: Dette er et stillbilde - se teksten for link til løsningen!)

MTG og Storm Marketing tar seersuksessen «Eventyrlig oppussing» til nye flater: Lanserer 360-graders presentasjoner med produkt­plassering

Seerne ringte ned TV-kanalen med spørsmål om produkter og leverandører. Det ga inspirasjon til en ny løsning - og nok et selskap som flytter inn til MTGs nye innovasjonsavdeling.

- Vi vil gi seerne mulighet til å kunne gå på en slags privat visning i hyttene som blir pusset opp, og klikke seg inn på den informasjonen de er interessert i.

Fra venstre: Utviklingsdirektør Jørn Korbi i MTG Ignite, Storm-partner Odd Einar Kaase og Ole Peder Henriksen, Head of Creative content i MTG TV.
Fra venstre: Utviklingsdirektør Jørn Korbi i MTG Ignite, Storm-partner Odd Einar Kaase og Ole Peder Henriksen, Head of Creative content i MTG TV. Bilde: TV3

- På denne måten vil vi kunne vise frem samarbeidspartners historier og produkter i Eventyrlig oppussing på en svært relevant måte, sier Ole Peder Henriksen, Head of Creative Content i MTG TV. 

Og det kan de nå gjøre, med en helt ny 360-graders opplevelse av hyttene, som du kan oppleve på 360storm.no/eo.

MTG beskriver dette som en helt ny form for produktplassering og inspirasjonsblogg - som resultat av et kreativt arbeid og samarbeid mellom selskapets egen Creative sales-avdeling og digitalbyrået Storm Marketing. 

Du kan bevege deg inn i hyttene, klikke på farger, produkter og løsninger - for å få mer informasjon om maling, leverandører eller hvordan møblene er snekret. Opplevelsen kan vises både på sosiale medier, på TV3.no og embeddes på egne flater. 

 

Halvor Bakke fra TV3-programmet Eventyrlig oppussing.
Halvor Bakke fra TV3-programmet Eventyrlig oppussing. Bilde: TV3

Seerstorm etter suksess

Eventyrlig oppussing har gjennom flere sesonger blitt en av TV3s største suksesser, og har i år et gjennomsnittlig seertall på 265.000, inkludert repriser og strømming på Viafree. 

Mange seere har blitt inspirert, og ville gjøre «som på TV». Og det var etter stadig flere slike henvendelser fra seerne at MTG tenkte at det måtte finnes en bedre måte å presentere dette på.

Samtidig som selskapets egen avdeling tenkte ut en slik 360-graders presentasjon, tok også digitalbyrået Storm Marketing kontakt med en lignende idé. 

Det førte til et samarbeid som nå har resultert i en helt ny kommersiell flate for programmet, og som nå lanseres akkurat i tide for sesongavslutningen onsdag kveld.

- Vi syns det er utrolig spennende å samarbeide med MTG TV fordi de kommer til oss med kreative utfordringer og ønsker, i stedet for å implementere ferdigproduserte løsninger. Vi tror det kan komme mange nyvinninger ut av samarbeidet, sier Odd Einar Kaase, parter i Storm Marketing.

 

Tredje selskapet inn døra

MTG og Storm opplyser samtidig at samarbeidet bærer flere frukter: Nå flytter digitalbyrået også inn til TV-selskapet i Akersgata, for å sitte sammen med innovasjonavdelingen MTG Ignite. 

Storm Marketing er det tredje selskapet som flytter inn her, og partnerskapet kan gi flere lignende og spennende prosjekter og løsninger, heter det. Som for eksempel en tydeligere integrasjon mellom annonsører og forbrukere. 

Utviklingsdirektør Jørn Korbi MTG Ignite sier dette om samarbeidet: 

- I MTG Ignite tror vi på at utveksling av ideer og konsepter leder til innovasjon. Når Storm Marketing flytter inn hos MTG Ignite sine lokaler, er det med mål om å skape nye opplevelser for MTG TV sine kunder. Og vi tror partnerskapet kjapt vil materialisere seg fra nye ideer til konkrete leveranser. 

Til toppen