Louise Barnekow, administrerende direktør i Mynewsdesk, og Daniel Jonsson, Head of Data Analysis hos Mynewsdesk.
Louise Barnekow, administrerende direktør i Mynewsdesk, og Daniel Jonsson, Head of Data Analysis hos Mynewsdesk. (Foto: Mynewsdesk)

Mynewsdesk tar i bruk kunstig intelligens: – Vil være det smarteste PR-verktøyet på markedet

– Vi kommer på sikt til å hjelpe brukerne med å få raske tilbakemeldinger og bedre innsikt.

PR- og kommunikasjon-plattformen Mynewsdesk legger nå til et lag med kunstig intelligens som vil gjøre hele plattformen smartere, opplyser byrået.

– Dette er første steget på veien til å realisere Mynewsdesks AI-strategi og visjon om å være det smarteste PR-verktøyet på markedet. Ved hjelp av AI og algoritmer for bearbeiding av språk, kommer vi på sikt til å hjelpe brukerne med å få raske tilbakemeldinger og bedre innsikt om effekten arbeidet gir, sier Daniel Jonsson, Head of Data Analysis hos Mynewsdesk, i en pressemelding.

– Dette vil blant annet gi bedre mulighet for å foreslå emner eller målgrupper for budskapet, legger han til.

Den nye algoritmen skaper automatisk nye søkestrenger for hver nyhet som publiseres, og brukerne vil dermed kunne bli varslet hver gang noen siterer fra nyhetsteksten i media.

Administrerende direktør Louise Barnekow opplyser om at det lenge har vært «ønskelig å hjelpe kundene med å se gjennomslaget de får med arbeidet sitt».

Til toppen