(Faksimile: Tek.no)
(Faksimile: Tek.no)

Nå kommer innholds-markedsføringen: Tek.no starter eget reklamebyrå.

- Vi skal gjøre nettreklame bra igjen, sier de om «Tek Story Labs».

Det er i en kommentarartikkel på Tek.no at Øystein W. Høie, med tittelen «leder nye inntekter», forteller om mediehusets nye avdeling og kanal:

Tek Story Labs er på plass i morgen tirsdag, og målet er å levere innholdsmarkedsføring, native ads, eller hva man nå ønsker å kalle det.

Slik omtaler Høie det selv:

Vi skal hjelpe annonsørene å fortelle om produktene og tjenestene sine gjennom gode artikler, som er forankret i lesernes behov. Det vil fortsatt være en reklame, men den skal gi deg noe tilbake. Og den skal ikke føles som en forstyrrelse av opplevelsen på Tek.no, men en forlengelse.

Nå oppretter mediehuset en egen plass på Tek, Gamer, Teknofil og Inside Telecom til disse annonsene.

- De betalte artiklene vil ha tydelig merking av hvem som har betalt, og hva de vil formidle. Det er opp til deg om du vil lese dem eller ikke, skriver Høie.

Bakteppet for etableringen er ifølge Høie at «nettreklamen er på ville veier». Bannerannonsen forstyrrer, mange blokkerer den.

- Når både lesere og annonsører er misfornøyde med nettreklamen, er det på tide at nettbransjen kikker seg selv i speilet, mener Høie, og skriver:

Hva om vi kunne gjort reklamen like interessant som alt det andre innholdet du finner på Tek.no? Så lærerik og spennende at leserne oppsøker den selv?

Vi har troen, og har satt oss et hårete mål: Vi skal gjøre nettreklame bra igjen.

Det er altså målet. Og på veien dit gir Tek tre garantier: 1. En uavhengig redaksjon. 2. Krystallklar merking. og 3. Genuin nytteverdi.

Til toppen