Tirsdag presenterte The Mobile Marketing Association (MMA) «shortlisten» omer nominerte kandidater til årets Global Smarties Award.
- Prisutdeling hedrer kreativitet og innovasjon innenfor mobilmarkedsføring. Årets nominerte er plukket ut blant over 100 innsendte bidrag fra over 30 land, skriver Webtraffic i en pressemelding.
Der hovedbudskapet naturlig nok er - at Webtraffic er nominert med sitt prosjekt «Peugeout panorama mobile», til pris i kategorien Innovation.
Webtraffic laget en nyskapende og interaktiv mobilannonse der du kunne «prøvekjøre» nye Peugeot 508 RXH direkte i banneret.
- Ved å utnytte mobilens gyroskop og kombinere dette med video, har Webtraffic sammen med Peugeot Norge skapt et nytt format spesielt tilpasset mobil, skriver byrået i meldingen.
Annonsen skal ha nådd ut til én million unike brukere, hvorav 32.000 gjennomførte prøvekjøringen. Og enda viktigere: Forhandlerne av Peugeot kunne melde om 253 prosents økning i «fysiske» prøvekjøringer under kampanjeperioden.
Se mer om filmen i Webtraffics egen casefilm under.
Og om det blir pris, får Webtraffic vite under prisutdelingen Global Smarties Award Show på Advertising Week i New York 28. september.
Webtraffic har forøvrig ikke gjort jobben helt alene: Mediebyrå har vært Starcom, DDB er reklamebyrå - og Adssets har stått for produksjonen.