Fra presentasjon på Gulltaggen, ved Lars Ruud, Marketing Director Peugeot Norge.
Fra presentasjon på Gulltaggen, ved Lars Ruud, Marketing Director Peugeot Norge. (Foto: Webtraffic)

Nådde 1 million brukere med «virtuell prøvekjøring» i mobilbanner. Nå kan Webtraffic få pris for gyro-filmen

Nyskapende kampanje ga 253 prosent flere virkelige prøvekjøringer. Og nominasjon til Global Smarties Award.

Tirsdag presenterte The Mobile Marketing Association (MMA) «shortlisten» omer nominerte kandidater til årets Global Smarties Award.

- Prisutdeling hedrer kreativitet og innovasjon innenfor mobilmarkedsføring. Årets nominerte er plukket ut blant over 100 innsendte bidrag fra over 30 land, skriver Webtraffic i en pressemelding.

Der hovedbudskapet naturlig nok er - at Webtraffic er nominert med sitt prosjekt «Peugeout panorama mobile», til pris i kategorien Innovation.

Webtraffic laget en nyskapende og interaktiv mobilannonse der du kunne «prøvekjøre» nye Peugeot 508 RXH direkte i banneret.

- Ved å utnytte mobilens gyroskop og kombinere dette med video, har Webtraffic sammen med Peugeot Norge skapt et nytt format spesielt tilpasset mobil, skriver byrået i meldingen.

(Illustrasjonsfoto: Webtraffic)
(Illustrasjonsfoto: Webtraffic) Bilde: Johnny Vaet Nordskog

Annonsen skal ha nådd ut til én million unike brukere, hvorav 32.000 gjennomførte prøvekjøringen. Og enda viktigere: Forhandlerne av Peugeot kunne melde om 253 prosents økning i «fysiske» prøvekjøringer under kampanjeperioden.

Se mer om filmen i Webtraffics egen casefilm under.

Og om det blir pris, får Webtraffic vite under prisutdelingen Global Smarties Award Show på Advertising Week i New York 28. september.

Webtraffic har forøvrig ikke gjort jobben helt alene: Mediebyrå har vært Starcom, DDB er reklamebyrå - og Adssets har stått for produksjonen. 

Til toppen