Per Håkon Fasting får mer ansvar i «nye» Schibsted.

Ny rolle: Per Håkon Fasting blir annonsedirektør for Schibsted News Media i Norge og Sverige

Får ansvar for miljøene i både Sverige og Norge. – Dette handler ikke bare om å ha den rette faglige kompetansen, men også mye om å skape en felles kulturforståelse, sier Fasting i en pressemelding.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Per Håkon Fasting blir direktør for annonsemiljøene i Schibsted News Media, og trer samtidig inn i ledergruppen i Schibsted News Media. Han begynner i stillingen omgående. 

Det skriver Schibsted i en pressemelding. 

Han ser fram til å ta et større ansvar for et enda sterkere samarbeid mellom Norge og Sverige.

– Dette er en rolle som krever mye operasjonell og praktisk jobbing, og det passer meg bra. Landene er nødt til å jobbe tettere, både fordi det finnes synergieffekter med tanke på organisasjonsbygging, utnyttelse av teknologi, metoder og verktøy – men ikke minst på grunn av deling av kunnskap og praktisk erfaring, sier han i pressemeldingen. 

News Media er et av tre forretningsområder i «nye Schibsted». De to andre er  Next og Nordic Marketplaces. 

 

– En sterk leder

Selv om det kommer til å bli krevende å holde i både det svenske og det norske markedet, har Fasting tro på at de skal lykkes. 

– Selv om det er store forskjeller på markedene er det også mange likheter, med tanke på hvordan vi jobber opp mot både annonsører, mediebyråer og andre samarbeidspartnere. Dette handler ikke bare om å ha den rette faglige kompetansen, men også mye om å skape en felles kulturforståelse, sier Fasting i meldingen. 

Siv Juvik Tveitnes er leder for News Media, og er svart glad for at også denne brikken i hennes ledergruppe nå har falt på plass. 

– Per Håkon har i flere år bevist at han er en sterk leder, både når det gjelder fag og mennesker. Han er også en god strateg, med en sterk gjennomføringskraft, og kjenner det svenske markedet godt. Jeg er veldig glad for at han har takket ja til å påta seg det viktige ansvaret vi nå står overfor, med å samle annonsemiljøene våre, så vi kan bli enda bedre og jobbe enda mer effektivt, sier Siv Juvik Tveitnes, konserndirektør for News Media i Schibsted.

Fasting har blant annet jobbet i Tyskland i mange år som administrere direktør i Egmont Interactive. Han har også startet og ledet selskaper som Schibsted Interactive og Schibsted Mobile, og vært kommersiell direktør i VG.

Også Grethe Malkmus, tidligere organisasjonsdirektør i VG, får en plass i Tveitnes’ ledergruppe, som leder for området «People and organization» i News Media.

 

Slik ser ledergruppen i News Media ut:

  • Siv Juvik Tveitnes – leder
  • Gard Steiro – VG
  • Lena K. Samuelsson – Aftonbladet
  • Espen Egil Hansen – Aftenposten
  • Anna Careborg – Svenska Dagbladet
  • Øyulf Hjertenes – Kystavisene (Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen)
  • Tor Jacobsen – Consumer Business
  • Per Håkon Fasting – Annonse
  • Morten Jacobsen – Tech
  • Rekruttering på gang – Product
  • Stine Halla – Finans og strategi
  • Grethe Malkmus – People and organization
Powered by Labrador CMS