Youtuber Joachim «NoobworK» Haraldsen og kreativ leder Eivind Hammer Myhre i PR-operatørene.
Youtuber Joachim «NoobworK» Haraldsen og kreativ leder Eivind Hammer Myhre i PR-operatørene. (Foto: Ilja C. Hendel)

PR-operatørene inngår avtale med Youtube-stjernes esportlag

– Esport og gaming er en spennende bransje å tre inn i, sier kreativ leder Eivind Hammer Myhre.

PR-operatørene har inngått en avtale med den norske esportorganisasjonen Omaken sports, som ledes av gründer og Youtube-stjerne Joachim «NoobworK» Haraldsen.

Sammen skal de forsøke å sette norsk esport tydelig på kartet, opplyses det om i en pressemelding.

Kreativ leder og kundeansvarlig Eivind Hammer Myhre i PR-operatørene forteller at esport og gaming er en spennende bransje å tre inn i, blant annet på grunn av muligheten til å nå de unge.

– Vi ønsket å inngå et samarbeid med Omaken og Joachim nettopp fordi vi har tro på at han og hans team kan skape et norsk esporteventyr og være gode forbilder, og det vil vi være med på, forteller Myhre.

«NoobworK» er også kjent for å bruke gaming som et verktøy for å snakke med unge om problemer det vanligvis ikke er så lett å snakke om. Det arbeidet ønsker han å fortsette med.

– Gaming var en redning for meg personlig, og jeg håper at vi sammen med PR-operatørene kan skape et «community» hvor alle er velkomne og hvor både sponsorer, samarbeidspartnere, utøvere og fans føler at de er med på noe bra, sier «NoobworK».

Til toppen