«Publikum er sjokkerte. Det kommer tips om konkrete verktøy og eksempler. Blasfemi!»

Her får du høydepunktene fra Social Media Days 2015.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Tirsdag og onsdag denne uka var det «Social Media Days 2015» i Oslo.

- For deg som tar sosiale medier på alvor, heter det i reklamen for konferansen.

Medier24 var dessverre ikke til stede for å dekke konferansen på alvor, men heldigvis er den dekket i fullt omfang på twitter. Blant annet på hashtag-en #somed2015men også spesielt fra enkeltbrukere som @KjellTech, kjent fra tegneserien Lunch. Men ikke minst også den omstridte twitter-brukeren @SoMEliten, kort for Sosiale Medier Eliten.

Under kan du se embeds fra dere twitterprofiler, med høydepunkt som

...og:

 

Samt slike fra KjellTech:   

Den satiriske tvitringen har forøvrig skapt furore i bransjen, der man på Kampanje veksler mellom å rase og å hylle satirikerne. 

- Jeg har sagt på Twitter at jeg mener @someliten er vår bransjes Charlie Hebdo. De parodierer oss og setter oss på spissen, og jeg mener det er en grunn til det. Vi har satt oss i denne situasjonen selv ved å være gjentagende og parodiske, sier Spoon-leder Fredrik Østbye

Konsulent Hans-Petter Hansen mener imidlertid @someliten er feig og anonym og balleløs: 

- Det er den store forskjellen mellom @someliten og Charlie Hebdo. De har baller til å være åpne og transparente. Her vet vi ikke en gang om det er en gutt eller en jente, eller begge deler. De er balleløse, sier han til Kampanje. 

Og fenomenet er selvsagt heftig debattert på facebook-gruppen Stort og smått om sosiale medier i Norge.   

Men til høydepunktet, helt nederst: Under embeddes feedene fra nevnte @KjellTech og @someliten, for de som ikke vil gå glipp av hva som skjedde på #SoMed2015:     

 

   

Powered by Labrador CMS