Caroline Åkerblom er kommersiell sjef i Upnext
Caroline Åkerblom er kommersiell sjef i Upnext (Foto: Schibsted)

Schibsted lanserer tjenesten Upnext - vil skreddersy nyhetsbrev for store selskap

– Et nyhetsbrev som bare fokuserer på én industri blir bare relevant for et fåtall personer innen selskapet, sier kommersiell sjef Caroline Åkerholm.

Schibsteds interne innovasjonssenter Next Media lanserer nå det nye medieproduktet Upnext, som skal produsere skreddersydde nyhetsbrev for bedrifter.

Målgruppen er større selskap, opplyser Schibsted i en pressemelding.

– De fleste selskap er ikke bare interessert i å lese nyheter fra sin egen industri. Man vil også vite hva tech-trendsetterne er opptatt av, hva som skjer i beslektede bransjer og hva som påvirker markedet man opererer i, sier Caroline Åkerblom, kommersiell sjef for Upnext. 

Ellen Montén og Mikaela Åkerman arbeider med å sette sammen de daglige nyhetsbrevene The Schibsted Daily og The Adevinta Daily Foto: John Einar Sandvand

– Et nyhetsbrev som bare fokuserer på én industri blir bare relevant for et fåtall personer innen selskapet, noe både ledere og ansatte har begynt å innse, sier hun.

Upnext opplyser at de jobber etter  Lean Startup-metoden, og har testet ideen grundig før den skal ut til eksterne kunder.

Det første nyhetsbrevet som ble laget var The Schibsted Daily, som er rettet mot selskapets egen virksomhet og strategi. 

For noen uker siden ble så The Adevinta Daily lansert, et nyhetsbrev tilpasset Schibsteds nylig børsnoterte rubrikkselskap Adevinta og dets virksomhet.

Nå ønsker Upnext å snekre nyhetsbrev for andre selskaper.

– Vi lager nyhetsbrev som er skreddersydde etter selskapenes virkelighet, ikke etter hvilken næring de er i. Sammen med kundene våre setter vi sammen en nyhetspakke som passer akkurat for de, sier Åkerblom.

Til toppen