Chihan Sen og Fatima Yusuf begynner i Svosj.
Chihan Sen og Fatima Yusuf begynner i Svosj. ( Foto: Svosj)

FOLK

Schibsted-selskapet Svosj henter fra egne rekker og SOS Barnebyer: Ansetter Cihan Sen og Fatima Yusuf

Det Schibsted-eide selskapet Svosj ansetter Cihan Sen som ny produktsjef og Fatima Yusuf som ny markedssjef.

Tidlig i januar ble det klart at Mari-Marthe Aamold (27) slutter som produktsjef i det Schibsted-eide selskapet Svosj - for å bli ny daglig leder i både Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad. 

Nå skriver Svosj i en pressemelding at de har hennes erstatter på plass: Cihan Sen blir ny produkstsjef.

Han henter de fra egne rekker - nærmere bestemt fra rollen som produktsjef for Create and Discover i Schibsted, hvor han blant annet har jobbet med Schibsteds publiseringssystem. 

– Jeg er utrolig glad for å få bli en del av det fantastiske teamet som jobber med Svosj. Jeg er imponert over alt de har oppnådd på så kort tid, og ser virkelig frem til å bidra til at Svosj fortsetter å vokse fremover, sier Sen i pressemeldingen.

I tillegg henter de Fatima Yusuf, som i dag er kampanjesjef i SOS Barnebyer. Hun blir ny markedssjef for Svosj, og har tidligere erfaring fra blant annet Skatteetaten, Coop Norge Handel AS og Statkraft. 

– I løpet av de 15 siste årene har jeg jobbet med mye forskjellig, både innenfor merkevarebygging, salg, rekruttering av medlemmer og å skape oppmerksomhet rundt et produkt. På bakgrunn av disse erfaringene vet jeg hvor viktig det er å tenke strategisk og helhetlig, men samtidig være operativ. Jeg gleder meg utrolig mye til å fatt på denne spennende reisen, sier hun i meldingen. 

 Svosj-sjef Ådne Skjelstad er glad for å få både Sen og Yusuf med på laget. 

– Yusuf er en dyktig markedsfører med stor entusiasme og gjennomføringskraft. Som start-up så vi behovet for en som både kan tenke strategisk og være operativ. Det fant vi i Yusuf. Vi er stolt av å få henne med på laget, og tror hennes positive energi kommer til å smitte over på både kolleger, partnere og kunder. Sammen skal vi bygge Schibsteds neste store merkevare, sier han og Yusuf og legger til:  

– Vi er veldig glade for å få med Sen på laget. Han har en solid forståelse for både tech og produkt, og kan like godt overbevise investorer som å snakke med brukere. Kombinasjonen av høye ambisjoner og hans internasjonale erfaring er noe jeg er sikker på at kommer til å komme godt med, sier Skjelstad i meldingen. 

Til toppen