TACTIC STYRKER LAGET: Kjersti Hagen Risberg blir markedsdirektør - hun sitter bak i blå skjorte. Til venstre på bildet, salgssjef Britt Louise Larsen.
TACTIC STYRKER LAGET: Kjersti Hagen Risberg blir markedsdirektør - hun sitter bak i blå skjorte. Til venstre på bildet, salgssjef Britt Louise Larsen. (Foto: Innsendt)

Tactic henter kompetanse fra mediebransjen: Kjersti Hagen Risberg og Britt Louise Larsen til adtech-selskapet

Risberg fra Schibsted og Webtraffic til markedsdirektørjobb i Tactic Real-Time Marketing.

Adtech-selskapet Tactic Real-Time Marketing har ansatt Kjersti Hagen Risberg som markedsdirektør, melder selskapet mandag.

Hun kommer fra stillingen som produkt- og kommersielt ansvarlig for Webtraffic i Schibsted-konsernet.
Tactic har siden oppstarten i 2013 vokst raskt, og hentet i vår friske penger gjennom en emisjon på 10 millioner kroner. Nå i høst har selskapet ansatt 11 nye hoder, og enda noen til er på vei.

Tactics teknologi handler om å styre annonser mot målgrupper, med skreddersydd innhold som skal optimaliseres i sanntid.

Og det har den nye markedsdirektøren tro på:


- Jeg har selv lang erfaring med denne utfordringen fra både kunde- og mediebyrå, i henholdsvis Star Tour og Maxus.  Målgruppetilpassede budskap i en programmatisk hverdag krever en fleksibel løsning, sier Kjersti Hagen Risberg i meldingen fra selskapet.

Tactic har nylig også ansatt Britt Louise Larsen som salgssjef, med base på Oslo-kontoret.


- Tactic har hatt en super utvikling og kundeporteføljen er allerede veldig imponerende. Jeg gleder meg virkelig til være med på reisen videre, sier hun.

Larsen har lang fartstid fra mediebransjen både fra den kommersielle og redaksjonelle siden med blant annet sju år som byråansvarlig i Dagbladet og som redaksjonelt ansvarlig account manager i Getty Images.

Det siste året har hun jobbet innenfor en tech startup som content manager før hun tok steget videre videre til TACTIC Real-Time Marketing.

Store kunder på lista


Selskapet lanserte annonseplattformen TACTIC i markedet våren 2014, og skriver at de har som mål å triple kundebasen innen utgangen av 2017.

Blant dagens 40 kunder finner vi HBO Nordic, DNB, Djuice, Santander, Canal Digital, G-Sport, Maxbo og Meny.

I tillegg er de første medarbeiderne ansatt i Sverige og Danmark, for å kunne satse mot flere markeder.


 

Til toppen