Fra venstre: Tommy Maczim, Snorre Brenne, Jonas Langer, Anja Mæland Måkestad, Leif Erik Kleppen og Lars Olav Vartdal.
Fra venstre: Tommy Maczim, Snorre Brenne, Jonas Langer, Anja Mæland Måkestad, Leif Erik Kleppen og Lars Olav Vartdal. (Foto: Salto Film og Fjernsyn)

FOLK

Tidligere NENT-topp Lars Olav Vartdal (46) går til selskapet bak «Bloggerne»

Salto Film og Fjernsyn går mot et godt 2019, og henter tidligere utviklingssjef i NENT, Lars Olav Vartdal, for å lede deres satsing på drama. Det skriver de i en pressemelding.

Produksjonsselskapet Salto Film og Fjernsyn henter tidligere drama- og utviklingssjef i NENT Group, Lars Olav Vartdal, for å lede deres satsing på utvikling og drama.

Salto står bak programkonsepter som «Bloggerne», «Iskrigerne», «Alle Gutta», og «Generasjon Z». Vardal, som blant annet har jobbet med utvikling av seriene «Aber Bergen» og «Wisting» gleder seg til å bli med på laget. 

Lars Olav Vartdal Foto: NENT

– Energien, driven og kreativiteten hos Salto Film og Fjernsyn er tiltrekkende, både for kunder og medarbeidere. Kvaliteten på seriene og resultatene siden oppstarten for fem år siden taler for seg selv. Dette er et energisk miljø av flinke, lyttende TV-fagfolk som leverer kvalitet i alle ledd. Dette gleder jeg meg til å bli en del av, sier Vartdal i meldingen. 

Tommy Maczim er glad for å få Vartdal inn i selskapet – og tror han kan bidra til en positiv utvikling. 

– Markedet for norsk innhold, for streaming og lineær-TV er fortsatt voksende. Derfor er vi stolte av å få med oss Lars Olav Vartdal (46) på laget, som leder av en nyopprettet avdeling for utvikling og drama. Han tar med seg erfaring som er gull verdt for oss, sier daglig leder Tommy Maczim i meldingen.

De startet som et selskap med fem frilansere fra TV 2-systemet, som alle fortsatt eier 20 prosent hver. I år sikter Salto Film og Fjernsyn mot et omsetning på 35 millioner kroner i 2019, en oppgang fra om lag 27 millioner i omsetning i 2018, ifølge meldingen. 

– Utviklingen siden vi startet har vært langt over forventning, og nå har vi kommet til et stadium der vi ønsker å vokse bredere. Dokusåpe-sjangeren er vi trygge på, og nå vil vi utfordre andre sjangre. Det siste året har vi også produsert flere reklame- og profileringsfilmer for store og små aktører. Kjernen i vårt konsept er full leveranse – fra idé til ferdig produkt, sier Maczim i meldingen.

Til toppen