54acf68f-24c8-4f7f-8ffc-219a2bed21a5

TV 2 henter TRY-partner Marianne Eskeland til en nyopprettet stilling som leder for profil og design

- Jeg gleder meg virkelig til å ta fatt på arbeidet med en så sterk og solid merkevare

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Eskeland har de siste 15 årene jobbet som leder av produksjon og designavdelingen i TRY.

Nå blir det nye utfordringer i TV 2, melder selskapet.

— Det er en tid for alt. Når TV 2 ønsket at jeg skulle lede denne spennende prosessen, ble valget enkelt. Jeg gleder meg virkelig til å ta fatt på arbeidet med en så sterk og solid merkevare. Ikke minst ser jeg frem til å samarbeide med de flinke folka i TV 2 og å få jobbe med de beste leverandørene i bransjen, sier Marianne Eskeland i en melding.

Eskeland har 15 års erfaring fra Norges fremste og mestvinnende reklamebyrå.

I TRY har hun blant annet hatt ansvaret for forvaltning av profilen til noen av de største merkevarene i Norge, som DNB, Equinor, Tine, Orkla og Skatteetaten. Hun har også ledet arbeidet med å utvikle ny profil for Gyldendal, Møller Mobility Group, Nye Veier og ikke minst endringen fra Statoil til Equinor.

TV 2 skal samle det strategiske arbeidet med identitet og profil rundt merkevaren TV 2. Eskeland får det overordnede og operative ansvaret for dette arbeidet.

— Det var viktig å få tak en person med svært høy faglig kompetanse, og som kan vise til gode resultater. Med Marianne får vi ikke bare det, vi får en av bransjens aller fremste fagfolk som har jobbet med landets viktigste merkevarer. Jeg er veldig glad for at hun ville bli med på laget, sier kommunikasjons- og organisasjonsdirektør i TV 2, Sarah C.J. Willand. 

På grunn av jobbskiftet, så selger Eskeland sine andeler i TRY.

Powered by Labrador CMS