Mens Equinor, VG og Vy kommer dårligere ut enn i fjor, topper Coop, Tine og NRK analyseselskapet Ipsos' årlige omdømmemåling.
Mens Equinor, VG og Vy kommer dårligere ut enn i fjor, topper Coop, Tine og NRK analyseselskapet Ipsos' årlige omdømmemåling. (Foto: NTB Scanpix / montasje)

VG faller på omdømme­måling - NRK best i klassen

- VG har aldri skåret spesielt høyt på målinger som denne, svarer sjefredaktør Gard Steiro i VG.

  • Endret

Mens Equinor, VG og Vy kommer dårligere ut enn i fjor, topper Coop, Tine og NRK analyseselskapet Ipsos' årlige omdømmemåling.

82 prosent av deltakerne i undersøkelsen har et godt eller meget godt totalinntrykk av dagligvarekjeden Coop, ifølge NRK.

Administerende og ansvarlig redaktør i VG, Gard Steiro.
Administerende og ansvarlig redaktør i VG, Gard Steiro. Foto: Fredrik Hagen / NTB scanpix

På andreplass kommer Tine, etterfulgt av NRK, Vinmonopolet og Felleskjøpet, som for første gang er med i undersøkelsen blant Norges 100 største bedrifter.

Tidligere Det Norske Veritas, DNV DL, er selskapet som har hatt den største omdømmeforbedringen sammen med Schibsted og Egmont, mens VY, Equinor og VG er blant selskapene som har forverret omdømmet sitt det siste året.

VG falt fra 38. plass til 53. plass, men ansvarlig redaktør og administrerende direktør Gard Steiro er ikke bekymret.

– VG har aldri skåret spesielt høyt på målinger som denne, men jeg konstaterer at lesertallene våre har økt gjennom hele 2019. Våre egne målinger viser at omdømmet vårt nå er omtrent som da året startet, sier Steiro til NRK.

Til toppen