Kommersielt innhold fra Medier24
KURS: GDPR for markedsførere - hva må du kunne for å være på riktig side av loven?

KURS: GDPR for markedsførere - hva må du kunne for å være på riktig side av loven?

25. mai trådde den nye personvernloven i kraft i EU. I august står Norge på tur.

  • Dette er en annonse.
  • Endret

Hvem passer kurset for?

Kurset passer for deg som vil få oversikt over hvilke krav GDPR stiller når det gjelder nettsider, datadrevet markedsføring og kommunikasjon. Samt hvilke tiltak du kan gjøre for å tilfredsstille kravene.

  • Ansvarlige for nettsider
  • IT-medarbeidere
  • Markedssjefer og markedsdirektører
  • Digitale markedsførere
  • Kommunikasjonsansvarlige
  • Operativt ansvarlige
  • Rådgivere i medie / reklamebyrå
  • Salgspersonell

Etter endt kurs skal du være i stand til å forstå hvordan GDPR berører din nettside og dine markeds- og kommunikasjonsaktiviteter. I tillegg skal du være i stand til å kunne tilpasse bedriftens strategi etter den nye lovgivningen.

Kurset vil gå gjennom:

  • Hvordan du sikrer at din nettside følger GDPR sine krav
  • Hvordan datadrevne mediekjøp fungerer
  • Oversikt over aktører som opererer i dette segmentet
  • Forklaring på hvordan du skal kartlegge annonsesystemer
  • Hvordan aktører utveksler data mellom hverandre
  • Forklaring på hva script er og hvordan den fungerer
  • Lær hvordan du kartlegger alle skript på nettsiden din
  • Tips til verktøy som kan hjelpe å avdekke “data-lekkasjer”
  • Kort vei til å bli “GDPR-godkjent”
  • Gjennomgang av hvordan samtykkene bør se ut
  • Gjennomgang av databehandleravtale

 

Mål med kurset:

  • Grunnleggende forståelse og kunnskap rundt GDPR
  • Forstå konsekvensene dersom man bryter loven
  • Få forståelse for hva et skript er og hvordan det samler inn data
  • Kunnskap om aktørene på markedet og deres funksjon
  • Få oversikt over hva som skal til for å håndtere GDPR lovgivningen

 

Foredragsholdere:

                 Thomas Straw og Arthur Pogosov.

Thomas Straw - GDPR foredragsholder, tidligere digital direktør i Omnicom Media Group.

Arthur Pogosov - Konsulent innen datadrevet markedsføring, tidligere forretningsutvikler fra Delta Projects

I dag arbeider begge i konsulentselskapet Oslo Technology Consulting som eksperter innenfor datadrevet markedsføring og kommunikasjon.

 

Agenda på kurset:

TBA. 

 

Praktisk informasjon:

Dato: 19. juni, 09.00-14.00
Lunsj: Inkludert
Sted: Dronning Eufemias gate 16
Pris: 4 900,-

NB! Merk at det er begrenset antall plasser. Du må ta med deg egen PC.
Har du spørsmål? Kontakt Julie Hansson Tangen på 920 24 366 eller julie@medier24.no 

Til toppen