Sjefredaktør Alexandra Beverfjord i Dagbladet.
Sjefredaktør Alexandra Beverfjord i Dagbladet. (Erik Waatland)

Dagbladet nest størst på nett: Ansetter nye for å bli enda bedre på nyheter, sport og kjendis

Styrker både nyhetsredaksjonen og web-tv-redaksjonen.

– Vi er absolutt fornøyde med dagens tall, selv om det er klart at en metodeendring gir andre tall enn tidligere, sier Alexandra Beverfjord, ansvarlig redaktør i Dagbladet.

Dagbladet plasserer seg på andreplass, etter VG nett, som digitalt nyhetsnettsted med 822.500 lesere ifølge MBL-tallene. Aftenposten kommer på tredjeplass med 389.200 lesere. 

– Vi ønsker å være den beste nyhetsdestinasjonen, og opplever at tilbudet blir veldig godt brukt. Den posisjonen har Dagbladet fordi vi er sterke på nyheter, sport og underholdning, egne avsløringer og har i tillegg en meningsjournalistikk og kulturjournalistikk som blir godt lest.

På spørsmål om hvilke grep Dagbladet gjør for å tette gapet opp mot VG nett, som ifølge MBLs tall har 1.571.000 lesere, svarer Beverfjord:

– Vi jobber for å tilby den beste nyhetsdekninga av det som skjer, og jobber selvsagt med posisjoneringen. Dagbladet har en av Norges desidert mest kompetente digitale redaksjoner, med sterk innovasjonskraft. Vi gir fullt trykk på mobil framover. Vi er allerede gode på breaking news hele døgnet, men øker også satsingen på levende bilder.

Som Medier24 tidligere har omtalt, går Dagbladet nå i strupen på VGTVs kjendisprogram, Harm og Hegseth, med ny satsing

– Vi styrker også nyheter og sport på web-TV. Vi har også et arbeid på gang i redaksjonen hvor vi oppbemanner på nyhet, sier Beverfjord.

Interne omprioriteringer gjør at de nå kan ansatte flere på i nyhetsredaksjonen, forteller redaktøren. Flere stillinger er utlyst.

– Det er ekstremt viktig for Dagbladet å levere på nyhet og å være det foretrukne nettstedet for leserne. Det er den viktigste prioriteten for oss.

Til toppen