Fungerende redaktør i Norges største ukeblad, Ole Martin Bjørklid, hevder han har HJEMMET-kontor i stedet for hjemmekontor. Her med bokseren Zita.
Fungerende redaktør i Norges største ukeblad, Ole Martin Bjørklid, hevder han har HJEMMET-kontor i stedet for hjemmekontor. Her med bokseren Zita. (Foto: Privat)

Redaktør Ole Martin Bjørklid og bokseren Zita lager Hjemmet fra «Hjemmet-kontor»

Egmont Publishing med gladnyhet i krisetider: Nå øker magasinsalget.

Egmont Publishing opplever en markant økning i etterspørsel av ukeblader og magasiner i løpet av den første uken med et «lukket» Norge, skriver de i en pressemelding.  

Ukebladene har lagt noen tøffe år bak seg - hvor opplaget har gått gradvis nedover.

Egmont står bak blader som Hjemmet, Norsk Ukeblad og Kamille - og melder om at løssalget i butikk gikk opp nærmere 30 prosent enkelte dager forrige uke, mot samme uke og salgsdag i fjor.

– Det er egentlig helt naturlig at folk i usikre tider søker mot kjente printmerkevarer for å få trygg og etterrettelig hverdagsjournalistikk, og ikke minst, adspredelse fra det krevende nyhetsbildet. Folk opplever oss nok som et avbrekk fra den enorme informasjonsflyten rundt Korona, og det er viktig det òg, sier ansvarlig redaktør og direktør Elisabeth Lund-Andersen i meldingen. 

Ukebladene og magasinene sendes nå til trykk fra hjemmekontor - og Lund-Andresen skryter av innsatsen de ansatte legger ned for å få levert gode produkter. 

– Som et stort selskap er vi opptatt av å ta den norske dugnaden på største alvor, og vi har sendt nært alle ansatte hjem. Der jobber de hardt for å få sendt magasinene våre i trykken under veldig spesielle omstendigheter – og da er det ekstra fint å vite at vi tilbyr innhold folk har lyst til å lese nå, sier Lund-Andersen og fortsetter:

– Ukebladene har lange tradisjoner og er for mange selve symbolet på «normal» hverdag og et lim i samfunnet i en skremmende tid. Fortsatt leser hver fjerde nordmann magasiner eller blader daglig, så vi kjenner vi har stort ansvar for å levere godt innhold også i denne vanskelige tiden.  I fjor solgte vi over 22 millioner blader, majoriteten av disse ble levert rett hjem gjennom vår abonnementsdistribusjon. Nå intensiverer vi arbeidet med å være en trygg og god hjemleverandør av ukeblader og magasiner både for våre lesere og for våre annonsører.

Her er noen av de Egmont-ansatte på hjemmekontorene sine: 

Åse Egeland i Familien har kontroll på hjemmekontoret. Foto: Privat
Stian Valderhaug i Familien er på plass på hjemmekontor - og enn så lenge så kommer bladene i trykken og er snart klare for distribusjon. Foto: Privat
Til toppen