Hilde Øyer er ansatt som ny brukerbetalingsdirektør i VG. Hun kommer fra stillingen som markedsdirektør samme sted.
– Brukerbetaling har blitt en betydelig andel av inntektene til VG, og blir minst like viktig fremover. Det er spennende å kunne få lov til å utvikle dette videre. Og med svært dyktig kollegaer så har jeg virkelig troen på at vi kommer til å skape gode resultater sammen og ha det gøy på veien, sier hun til Medier24.
Hun er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH) og har tidligere blant annet jobbet som salgssjef i Egmont.
– De viktigste utfordringene vi må løse er å fortsette å øke abonnementsbasen vår offensivt, samtidig som vi må forbedre produktene og øke lojaliteten, sier hun.
Hun tror det er flere faktorer som blir avgjørende for å lykkes med den videre satsningen på brukerbetalingen.
– For å få til dette må vi fortsette med å utvikle godt innhold det er betalingsvillighet for, styrke produktet og brukeropplevelsen. Suksesskriterier her tror jeg blir å kontinuerlig eksperimentere på nye løsninger og ikke minst samarbeide godt på tvers av avdelinger i VG og Schibsted.