Hilde Øier er VGs nye direktør for brukerbetaling

– Brukerbetaling har blitt en betydelig andel av inntektene til VG, og blir minst like viktig fremover, sier hun.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Hilde Øyer er ansatt som ny brukerbetalingsdirektør i VG. Hun kommer fra stillingen som markedsdirektør samme sted. 

– Brukerbetaling har blitt en betydelig andel av inntektene til VG, og blir minst like viktig fremover. Det er spennende å kunne få lov til å utvikle dette videre. Og med svært dyktig kollegaer så har jeg virkelig troen på at vi kommer til å skape gode resultater sammen og ha det gøy på veien, sier hun til Medier24. 

Hilde Øier er ny direktør for brukerbetaling i VG.

Hun er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH) og har tidligere blant annet jobbet som salgssjef i Egmont. 

VG + rundet nylig 175.000 abonnenter, og Øier forteller at den største utfordringen hennes blir å sørge for at det tallet fortsetter å stige. 

– De viktigste utfordringene vi må løse er å fortsette å øke abonnementsbasen vår offensivt, samtidig som vi må forbedre produktene og øke lojaliteten, sier hun. 

Hun tror det er flere faktorer som blir avgjørende for å lykkes med den videre satsningen på brukerbetalingen. 

– For å få til dette må vi fortsette med å utvikle godt innhold det er betalingsvillighet for, styrke produktet og brukeropplevelsen. Suksesskriterier her tror jeg blir å kontinuerlig eksperimentere på nye løsninger og ikke minst samarbeide godt på tvers av avdelinger i VG og Schibsted.

Powered by Labrador CMS