MediaPuls 153: Nyhetsbrevet slår fortsatt sosiale medier ned i støvlene

PODKAST: Sosiale medier kan skilte med millioner av brukere, stort engasjement og mange reklamemuligheter. Men det gode, gamle nyhetsbrevet gir fortsatt best resultat.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

En fersk rapport slår fast at nyhetsbrev gir best ROI, men at selskaper må gjøre mer for å forbedre effekten. Personalisering, markedsføringsautomatisering, optimalisering for flere enheter og bruk av dynamiske elementer er noen av forbedringene rapporten viser til.

Vi ser nærmere på hva som fungerer. Og det som ikke fungerer.Og hvorfor nyhetsbrevet lever i beste velgående. Gitt at målgruppen du ønsker å nå fortsatt bruker e-post.

WAN-IFRA slapp en ny rapport 3. mai, på selveste World Press Freedom Day. Rapporten ser på hvordan overvåking og nasjonale sikkerhetslover påvirker den undersøkende journalistikken. Kildevernet forvitrer og taper kampen mot nasjonale sikkerhetshensyn.

Har mediene glemt at de lever av tillit? De kan ha så mange penger de vil, men om ikke folk har tillit til journalistikken, så hjelper det ikke. For mediebransjen er dette avgjørende og utfordrende. Spesielt ettersom “media” er et fellesbegrep, og det ett mediehus gjør galt kan ramme andre.

I sosiale medier siden sist ser vi nærmere på;

  • Disse sakene delte vi mest i sosiale medier i april
  • Twitter inngår partnerskap med Live Nation for å livestreame konserter

 

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioGoogle Play Music eller iTunes. Eller via RSS-feed!

Nyttige lenker:

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Podkasterne på MediaPuls: Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen.
Powered by Labrador CMS