TV3 med håndballeffekt - beste januar på 20 år

NENT nøt godt av håndballherrenes EM-bronse i januar og oppnådde 26 prosent andel. 

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

TV3 og Nordic Entertainment Group (NENT) la bak seg sin beste januar på 20 år, melder konsernet i en pressemelding.

Det oppnådde NENT med en kommersiell andel blant 25 og 59 år på 26 prosent  - inkludert tredjepartskanaler.

Det var håndball-EM for herrer som var den store trafikkdriveren, der Norge spilte seg frem til en historisk bronsemedalje. 

De fem mest sette sendingene i januar var alle fra EM, med Norges semifinale mot Kroatia som den best sette med 840 000 seere i snitt. 

NENT vokser dermed 1,1 prosentpoeng fra i fjor, mens TV3 går opp 1,4 prosentpoeng fra januar i fjor, opplyser konsernet.

Powered by Labrador CMS